باتریسازان و خودروسازان در حال حاضر میلیاردها دلار برای کاهش هزینههای تولید و بازیافت باتریهای وسایل نقلیه الکتریکی (EV) هزینه میکنند که تا حدی به دلیل مشوقهای دولت و انتظارات از مقررات آتی تحریک شده است.
برای ساخت باطری ماشین زیتکس از قطعات باکیفیتی استفاده می شود.
حامیان مالی تحقیقات ملی همچنین مراکزی را برای مطالعه راه های بهتر ساخت و بازیافت باتری ها تأسیس کرده اند.
از آنجایی که در بیشتر موارد استخراج فلزات کمهزینهتر از بازیافت آنهاست، یک هدف کلیدی توسعه فرآیندهایی برای بازیابی فلزات ارزشمند به اندازه کافی ارزان برای رقابت با فلزات تازه استخراج شده است.
جفری اسپانگنبرگر، مهندس شیمی در آزمایشگاه ملی آرگون در لمونت، ایلینوی که مدیریت یک طرح بازیافت باتری لیتیوم یونی با بودجه فدرال ایالات متحده به نام ReCell را بر عهده دارد، می گوید بزرگترین سخنگو پول است.
اولین چالش برای محققان کاهش مقدار فلزاتی است که باید برای باتری های EV استخراج شود.
مقدار بسته به نوع باتری و مدل وسیله نقلیه متفاوت است، اما یک بسته باتری لیتیوم یونی خودرو از نوع NMC532 می تواند حاوی حدود 8 کیلوگرم لیتیوم، 35 کیلوگرم نیکل، 20 کیلوگرم منگنز و 14 کیلوگرم باشد.
کبالت، طبق آمار آزمایشگاه ملی آرگون.
تحلیلگران پیشبینی نمیکنند که باتریهای لیتیوم یونی به این زودیها فاصله بگیرند: هزینه آنها بهطور چشمگیری کاهش یافته است که احتمالاً فناوری غالب برای آینده قابل پیشبینی خواهد بود.
آنها در حال حاضر 30 برابر ارزان تر از زمانی هستند که برای اولین بار به عنوان باتری های کوچک و قابل حمل در اوایل دهه 1990 وارد بازار شدند، حتی با اینکه عملکرد آنها بهبود یافته است.
BNEF پیشبینی میکند که هزینه یک بسته باتری لیتیوم یونی EV تا سال 2023 به زیر 100 دلار آمریکا در هر کیلووات ساعت خواهد رسید یا تقریباً 20٪ کمتر از امروز به کاهش هزینههای باتریها مراجعه کنید.
در نتیجه، خودروهای الکتریکی که هنوز هم گرانتر از نمونههای معمولی هستند باید تا اواسط دهه 2020 به قیمت برابری برسند.
بر اساس برخی تخمینها، خودروهای الکتریکی در طول عمر خود ارزانتر از خودروهای بنزینی هستند، زیرا هزینه کمتری برای نیرو و نگهداری دارند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.