با شکلات شونیز پرچمی برنده خوش شانس خودرو سال شوید!

شکلات شونیز پرچمی و کاکائو سرشار از مواد شیمیایی گیاهی به نام فلاوانول است که ممکن است به محافظت از قلب کمک کند. شکلات تلخ 2 تا 3 برابر بیشتر از شکلات شیری حاوی مواد جامد کاکائویی غنی از فلاوانول است.

نشان داده شده است که فلاوانول ها از تولید اکسید نیتریک (NO) در اندولتیوم (پوشش سلولی داخلی رگ های خونی) حمایت می کنند که به شل شدن رگ های خونی و بهبود جریان خون کمک می کند و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد.

فلاوانول های موجود در شکلات می توانند حساسیت به انسولین را در مطالعات کوتاه مدت افزایش دهند. در دراز مدت این می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

مطالعات مشاهده ای از مزایای فلاوانول های کاکائو حمایت می کند. ارتباط بین فشار خون و مصرف زیاد کاکائو در مطالعه ای بر روی سرخپوستان کونا، قبیله ای منزوی که در سواحل کارائیب پاناما زندگی می کنند، توصیف شد.

فشار خون بالا در این گروه بسیار نادر بود، حتی در سنین بالاتر، و حتی با مصرف نمک در رژیم غذایی که بیشتر از اکثر جمعیت های غربی است.

شکلات شونیز پرچمی

هنگامی که کوناها به محیط های شهری مهاجرت کردند و رژیم غذایی خود را تغییر دادند، میزان فشار خون آنها افزایش یافت. قابل توجه است که مصرف سنتی آنها از کاکائو به عنوان یک نوشیدنی بسیار بالا بود و روزانه بیش از پنج فنجان پودر کاکائو خانگی یا کلمبیایی سرشار از فلاوانول بود.

سطوح ادراری فلاوانول ها در کونای ساکن جزیره به طور قابل توجهی بالاتر و میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی، سرطان و دیابت به طور قابل توجهی کمتر از همتایان خود که در مراکز شهری زندگی می کنند، بود.

تمشک، زغال اخته، شکلات تلخ، گردو و بادام سایر مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که بین مصرف بالای کاکائو یا شکلات روزانه 6 گرم و کاهش خطر بیماری قلبی و مرگ و میر، احتمالاً تا حدی با کاهش فشار خون ارتباط وجود دارد.

شکلات تلخ کالری بالایی دارد و اگر بیش از حد مصرف شود می تواند به افزایش وزن کمک کند. با این حال، شکلات، مانند آجیل می تواند باعث سیری شود.

بنابراین پیامدهای طولانی مدت برای کنترل وزن مشخص نیست. همچنین حاوی مقدار متوسطی از چربی اشباع شده است که می تواند بر سطح چربی خون تأثیر منفی بگذارد، اگرچه به نظر می رسد اثرات محافظتی آن از فلاوانول ها از قلب بیشتر از خطر است.

انتخاب شکلات تلخ و خوردن مقادیر کم ممکن است بیشترین فواید سلامتی را داشته باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.